15 Kasım 2013 Cuma

Çocuklar İle Kaliteli Zaman Geçirmek Ne Demek?

Çocuklar ile kaliteli zaman geçirmek ciddiye alınması gereken bir konu. Bu sıra sıkça duyduğumuz 'kaliteli zaman' ne demek aslında. Çocuklarımız ile uzun saatler birlikte olmak onlar ile kaliteli zaman geçirdiğimiz anlamını taşımaz. Çocuklarımızın duygusal ihtiyaçlarını karşılamak, iyi zaman geçirmektir.
Anne olmak başlı  başına bir meslek. Hele bir de çalışan anne olmak, bütün zorlukları biraz daha arttırır. Buna vicdani sorumluluğumuzu da eklersek stresimiz çok daha fazla. Bütün gün çalışıp eve geldiğinizde tek ihtiyacınız olan şey biraz dinlenmek. Peki sizi bütün gün görmeyen çocuğunuzun ihtiyacı ne. Yorgun bir şekilde eve gelen bir anne, evde yapılması gereken bir çok iş ve ilgi bekleyen çocuklar. Çocuklarınıza zaman ayırmak bütün bu koşturmaca arasında çok zor olabiliyor.
Bazen onunla geçireceğiniz kısacık bir süre yeterli olur. Çocuğunuzun o gün yaşadığı olayları dinlemek ve bunu yaparken onunla doğru iletişimde bulunmak çok önemli. 20 dakika gününün nasıl geçtiğini konuşmak ve bunu yaparken göz temasında bulunmak harikalar yaratabilir. Ben de her şeyden önce bir anneyim. Eve geldiğimde ceketimi bile çıkartamadan üzerime atlayan iki çocuk beni bekliyor her gün. Pedagog olarak tüm sakinliğimi korumam gerektiğini biliyorum. Peki çalışan anne olarak bunu ne derece başarabiliyorum. Asıl sıkıntı burada başlıyor, çünkü yorgun anne ne kadar tahammüllü olabilir. Ben böyle durumlarda 5 dakika  kadar bu durumun sürmesine izin veriyorum. Sonra ikisini de karşıma alıp çok yorgun  geldiğimi ve biraz zamana ihtiyacım olduğunu söylüyorum. Belki bir kahve içecek kadar bir süre, beni kendime getiriyor. Sonra ikisi ile ayrı ayrı 15 20 kadar özel zaman geçiriyorum. Özel zaman demek, günlerinin nasıl geçtiğini dinlemek, birlikte yemek hazırlamak ya da en sevdiği kitabı okumak. Bazen de sadece sarılmak ve onların en sevdiği programı birlikte seyretmek belki. Buradaki asıl amaç anı paylaşmak ve birlikte yapılan şeyden zevk almak olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder